۱۵ نکته برای رشد کسب و کار آنلاین بدون نیاز به پول زیاد

اگر بدنبال شروع یا توسعه ی کسب درآمد اینترنتی بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد هستید، در این مقاله چندین راهکار عملی را پیشنهاد می دهیم. هدف در این مطلب این است تا بدون صرف هزینه های زیاد بتوانید با رقبای خود براحتی به رقابت بپردازید و کسب و کار آنلاین موفقی را راه اندازی کنید.

کسب درآمد اینترنتی

بستر مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهات در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین، انتخاب پلت فرم یا بستر نامناسب برای ساخت وب سایت می باشد. با انتخاب بستر نامناسب نه تنها از نظر اقتصادی باید ضرر زیادی را متحمل شوید، بلکه پتانسیل رشد اقتصادی تان محدود خواهد شد.

یکی از محبوب ترین و بهترین پلت فرم ها برای طراحی سایت مشهد و راه اندازی کسب و کار آنلاین، وردپرس می باشد که بیش از ۳۱ درصد از وب سایت های دنیا (کسب و کارهای کوچک و بزرگ) از آن استفاده می کنند. البته در اینجا منظور wordpress.org هست نه wordpress.com.

برای راه اندازی یک وب سایت وردپرسی ، در ابتدا به یک نام دامنه و کاربری میزبانی وب نیاز دارید. با توجه به اینکه شرکت های میزبانی مختلف طرح های متنوعی را برای وب سایت های کوچک و بزرگ ارائه می دهند، در نتیجه تاثیر زیادی در هزینه ی نهایی وب سایت خواهد داشت. Bluehost یکی از بزرگترین شرکت های میزبانی در جهان به ارائه ی میزبانی سایت های وردپرسی می پردازد که اغلب سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند.

با رشد و توسعه ی کسب و کار، قطعا نیاز به منابع میزبانی بیشتری نیاز خواهید داشت که متعاقبا صرف هزینه ی بیشتری را به همراه خواهد داشت. برای مثال با صرف کمی هزینه ی بیشتر می توانید از سرویس دهنده ی های میزبانی وردپرس WP Engine یا SiteGround بهره مند شوید.

آموزش کسب درآمد اینترنتی

وب سایتی با طراحی ساده و کاربردی انتخاب کنید

بسیاری از مبتدیان و افراد تازه وارد در کسب و کار آنلاین بر این باورند که اگر وب سایت با طراحی پیشرفته و پیچیده نداشته باشند، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند. طراحی سایت حرفه ای زمان بر و هزینه بر می باشد و در مراحل ابتدایی کار یک فاکتور ضروری نیست.

با طراحی سایت وردپرس با تم های ساده و زیبا که رایگان هستند یا نیاز به هزینه ی بسیار کم دارند، می توانید مقدمات شروع کسب و کارتان را فراهم نمایید.

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایجاد  راه ارتباطی آسان بین کاربر و خودتان

برای اینکه بتوانید مشتری بیشتری را به سمت خود جذب کنید، باید بتوانید راه ارتباطی آسانی را بین خودتان و آنها ایجاد کنید. یکی از بهترین کارها در این زمینه، قرار دادن فرم تماس با ما در سایت می باشد.

وردپرس به صورت پیش فرض فرم تماس با ما ندارد و با پلاگین های فرم ساز وردپرس براحتی یک فرم تماس را برای سایت خود ایجاد کنید. WPForms Life یکی از محبوب ترین پلاگین های رایگان برای ایجاد فرم در وردپرس هست که بیش از یک میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

با رشد و توسعه ی کسب درآمد اینترنتی می توانید پلاگین WPForms Life را به WPForms Pro ارتقا دهید تا فرم های پیشرفته تری مانند نظرسنجی، فرم های پرداخت و غیره را ایجاد کنید.

کسب و کار آنلاین

از همان روز اول لیست ایمیل ایجاد کنید

واقعیت این است که اکثر افرادی که سایت شما را ترک می کنند، دوباره به آن برنمی گردند. به عبارت دیگر، اگر نتوانید آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید، در آینده هیچ راه ارتباطی با آنها نخواهید داشت. بهترین کار این است که در همان ابتدا یک لیست ایمیل ایجاد کنید. ایمیل مارکتینگ یکی از قابل اعتمادترین راه های برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت می باشد.

کسب درآمد از اینترنت

دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر از موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل یکی از اصلی ترین منابع ترافیک برای بسیاری از وب سایت ها هستند. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید، بهترین کار یادگیری اصول سئو می باشد.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه ای از دستورالعمل ها و تکنیک هایی می باشد که سایت شما را بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو توسعه داده و نتایج بهتری را دریافت نمایید. یکی از مهم ترین گام ها در جهت سئو در مشهد، تولید محتوای حرفه ای می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش کسب و کار آنلاین

استراتژی بازاریابی محتوا طراحی کنید

بازاریابی محتوا یک استراتژی برای ایجاد محتوای مفید و مرتبط با حوزه ی کاری سایت می باشد که باعث می شود تا ترافیک هدفمندتری را از موتورهای جستجو و بدون هزینه ی زیاد دریافت نمایید.

یکی از ساده ترین راه ها برای اضافه کردن مطالب به وب سایت، داشتن وبلاگ می باشد. وردپرس این امکان را به شما می دهد تا یک صفحه ی جداگانه به نام وبلاگ در سایت داشته باشید و مطالب را دسته بندی کرده و برحسب دسته و برچسب ها مرتب کنید.

برای داشتن یک استراتژی درست برای محتوا، ابتدا باید بتوانید کلمات کلیدی را بدرستی شناسایی کنید. بازاریابی محتوایی را مخصوصا در کسب و کارهای کوچک جدی بگیرید و از این روش موثر غافل نشوید.

آموزش ساخت کسب و کار آنلاین

از داده های گوگل آنالتیک برای تصمیم گیری هایتان در ادامه ی کار استفاده کنید

برنامه ریزی بر اساس حدس و گمان در کسب و کارهای آنلاین یکی از بزرگترین اشتباهات می باشد که شما را به موفقیت سوق نخواهند داد. تا بحال به این فکر کرده اید که چرا از داداه های واقعی و بسیار ارزشمند گوگل آنالتیک در برنامه ریزی هایتان استفاده نکرده اید؟

با این ابزار کاربردی گوگل می توانید تعداد بازدیدکنندگان، مدت زمان ماندگاری در سایت و بسیاری از گزارشات مفید را مشاهده نمایید. گوگل آنالتیک اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد و برنامه ی سازمان دهی شده با برنامه ریزی درست و ظاهر ساده و زیبا دارد که البته ممکن است در شروع کار شما را کمی سردرگم کند.

برای استفاده از گوگل آنالتیک در وردپرس ، لازم است تا پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید. این پلاگین یکی از بهترین انتخاب ها برای راه اندازی گوگل آنالتیک برای سایت های وردپرسی می باشد که امکان گزارش گیری از ترافیک سایت را برایتان فراهم خواهد کرد. اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی می باشد، می توانید با کمک MonsterInsights مشتریان WooCommerce را با کمک گوگل آنالتیک ردیابی کنید. پلاگین  MonsterInsights رایگان هست و استفاده از آن نیاز به دانش زیادی ندارد.

ایجاد کسب و کار آنلاین

قدرت شبکه های اجتماعی را برای هدایت ترافیک به سایت جدی بگیرید

شبکه های اجتماعی مخاطبان بسیار زیادی داشته و جالب است بدانید که فیسبوک به تنهایی ۱٫۴۷ میلیارد کاربر فعال در روز دارد که حدود ۱۸ درصد از کل افراد در جهان هستند. توئیتر، یوتیوب، لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی نیز کاربران فعالی بسیار زیادی دارند و باید این فرصت را جدی گرفت.

ایجاد پروفایل های کاربری در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری پست های وبلاگ خود به صورت خودکار ترافیک زیادی را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد. برای اشتراک گذاری راحت مطالب وب سایت در شبکه های اجتماعی مختلف، نیاز دارید تا دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

  • پروفایل و فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی فعال نگه دارید
  • یک گروه فیسبوک برای مشتریانتان ایجاد کنید
  • در لینکدین گروه فعال داشته باشید
  • نحوه ی تبلیغات در فیسبوک را بیاموزید
  • روی شبکه های اجتماعی متمرکز شوید که برای کسب و کارتان مناسب هستند. برای مثال اگر در حوزه ی غذا یا مُد فعالیت دارید، اینستاگرام یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

بازایابی اینترنتی

ارتباطات فعال در جوامع آنلاین داشته باشید

انجمن های آنلاین یا تالارهای گفتگو یکی از بهترین مکان هایی می باشد که اغلب افراد برای مطرح کردن سوالات خود از آنها استفاده می کنند. برای مثال TripAdvisor، Quora، Stack Exchange، Reddit و غیره از فعال ترین انجمن های آنلاین به شمار می آیند.

با کمک انجمن های آنلاین براحتی می توانید زمینه های مورد علاقه ی حوزه ی کسب و کار خود را شناسایی کنید و بر این اساس به تولید محتوا بپردازید و به تقویت خود در این شاخه ها بپردازید.

نکته ی مهم برای فعالیت در انجمن های آنلاین، انتخاب انجمن متناسب با کسب و کار می باشد تا بتوانید مشتریان بالقوه را از این طریق ایجاد نمایید. به عنوان مثال اگر وب سایت شما در حوزه ی گردشگری و سفر فعالیت دارد، Tripadvisor می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

با قرار دادن مطالب و پیوند دادن آنها با سایت خود و ذکر نام سایت به مرور می توانید ترافیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید.

آموزش وردپرس

تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان بالقوه

آیا می دانستید که بیش از ۷۰ درصد افرادی که سایت شما را ترک می کنند، نمی توانند مجدد آنرا پیدا کنند؟ تقصیر شما نیست، اینترنت خیلی گسترده شده و تعداد سایت ها هر روز در حال افزایش هستند.

هر بازدیدکننده ای که سایت شما را ترک می کند، مشتری بالقوه ای می باشد که آنرا از دست داده اید و برای توسعه ی کسب درآمد اینترنتی خود باید بتوانید بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید.

OptionMoster یکی از بهترین نرم افزارها در بازار می باشد که این امکان را برایتان فراهم می کند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنند.

این ابزار با drag &drop سازنده ی کمپین کار می کند و می توانید کمپین های مختلفی را برای جمع آوری ایمیل های کاربران ایجاد کنید یا پیشنهادات خاصی را به آنها نمایش دهید.

کسب و کار آنلاین

برنامه بازاریابی وابسته ایجاد کنید

بازاریابی وابسته یک توافق ارجاعی می باشد که در آن یک خرده فروش آنلاین (تبلیغ کننده) توافق می کند که به ازای هر کاربر که از لینک های سمت شما برای سایت آنها ارسال شود، مبلغی را پرداخت کند. اگر قصد راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دارید، می توانید با بازاریابی وابسته از بازاریابان ماهر استفاده کنید و مبلغی از فروش را به آنها پرداخت نمایید.

برای ردیابی مشتریانی که از سمت لینک های مورد نظر وارد سایت ما شده اند، نیاز به برخی ابزارها دارید که با جستجو در اینترنت می توانید موارد خوبی را بدست آورید.

کسب درآمد از طریق اینترنت

از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده کنید و کسب درآمد اینترنتی را افزایش دهید

برخلاف تصور عموم، با هزینه ی کم می توانید تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-click) را در google adwords و facebook  و براساس کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاریتان راه اندازی نمایید.

تبلیغات رایگان google adwords یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن تبلیغ کنندگان می باشد. BlueHost یکی از شرکت های میزبان وردپرس هست که پیشنهاداتی را برای google adwords  رایگان ارائه میدهد.

سایت کسب درآمد اینترنتی

استفاده از تایید اجتماعی یا Social Proof برای مشتریان برنده

تایید اجتماعی یک پدیده ی روانشناختی می باشد که در آن مشتری بر اساس رفتار دیگران هدایت می شود. بسیاری از بازاریابان از این پدیده برای نشان دادن میزان اعتماد سایر مشتریان به یک محصول به مشتریان جدید استفاده می کنند. اشتراک گذاری آمار و یا تعداد مشترکین و همچنین نمایش نظرات سایرین از جمله مواردی می باشد که می تواند در این پدیده موثر باشد.

از FOMO برای افزایش فروش و تبدیل استفاده کنید

FOMO یا ترس از دست دادن، یک اصطلاح روانشناختی می باشد که برای توصیف اضطراب در مورد از دست دادن چیزی هیجان انگیز و معمول استفاده میشود. از این پدیده ی روانشناختی می توانید برای افزایش فروش و تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه استفاده کنید. در تصویر زیر یک نمونه از کاربرد FOMO را در یکی از سایت ها مشاهده می کنید.

کسب و کار اینترنتی در منزل

سرعت و کارایی سایت را بهبود دهید

مطالعات نشان می دهند که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ میزان توجه و تمرکز انسان ها از ۱۲ ثانیه به ۷ ثانیه کاهش یافته است. این یعنی شما زمان کمی دارید تا  کاربر را در سایت خود نگهدارید و آنها را متقاعد کنید تا در سایت شما بمانند.

علاوه براین، مطالعات نشان می دهد که تاخیر ۱ ثانیه در زمان بارگذاری صفحات سایت می تواند منجر به کاهش ۷ درصدی در نرخ تبدیل و ۱۱ درصد نمایش کمتر صفحه و ۱۶ درصد کاهش رضایت مشتری گردد.

این یعنی باید بتوانید سایت خود را بهینه کنید تا بتوانید ترافیک مطلوبی را به سمت آن هدایت نمایید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید کسب و کار آنلاین خود را با هزینه ی اندک بهبود و توسعه دهید و از ابزارهای مدیریتی مفیدی را برای این منظور به کار گیرید.

آموزش طراحی سایت مشهد

ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، در ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی شرکت کنید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره‌ی برنامه نویسان

همچنین ببینید

کلاس آموزش اندروید مشهد

محاسبه فاصله بین دو مختصات در نقشه با استفاده از API Google Maps

محاسبه فاصله بین دو مختصات در نقشه با استفاده از API Google Maps سلام دوستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *