امضا برنامه اندروید – آموزش امضاء کردن apk در اندروید استودیو

امضا برنامه اندروید – آموزش امضاء کردن apk در اندروید استودیو : برای آپلود کردن و همچنین به روز رسانی apk در فروشگاه گوگل و بازار نیاز به امضاء کردن apk می باشد . معمولا در زمان توسعه و خطایابی برنامه ، apk هایی که می سازیم فاقد امضاء است که قابل آپلود برروی مارکت ها نمی باشد. در مارکت ها هر اپلیکیشن باید دارای امضاء باشد که این امضاء شامل مشخصات توسعه دهنده و یک کلید مخفی می باشد تا مارکت بدین وسیله بتواند منبع آن سورس را اعتبار سنجی کند.

امضا برنامه اندروید

در اندروید استودیو ویزاردی برای این موضوع ایجاد شده است که طی مراحل پایین می توانید از آن برای ایجاد apk امضاء شده استفاده کنید :

مرحله ۱ : باز کردن پنجره ویزاد

آموزش اندروید استدیو

مرحله ۲ : ایجاد یک امضاء :

امضا برنامه اندروید

نکته : در صورتیکه از قبل امضاء دارید از همان امضاء قبلی با انتخاب گزینه choose existing استفاده کنید به خصوص زمانیکه یک اپلیکیشن را برای آپدیت های جدید امضاء می کنید در صورتیکه امضاء ها متفاوت باشند اپلیکیشن آپدیت نخواهد شد.

مرحله ۳ : در این پنجره مواردی همچون مسیر ذخیره سازی امضاء ، کلمه عبور ،یک نام مستعار وکلمه عبور برای آن ، مدت زمان اعتبار امضاء و اطلاعات مربوط به خودتان که برای ایجاد certificate استفاده می شود را وارد کنید.

آموزش امضاء کردن apk در اندروید استدیو

مرحله ۴ : در این پنجره برروی Next کلیک کرده و به مرحله بعد بروید

آموزش ساخت apk

مرحله ۵ : در این قسمت مسیر ذخیره سازی apk را انتخاب کرده و Build Type را برروی release قرار دهیدو برروی finish کلیک کنید .

apk-signing-06

مرحله ۶ : در پنجره event Log فرایند ساخت apk نمایش داده می شود و در انتها لینک مسیری که apk ساخته شده است نمایش داده خواهد شد و شما می توایند با کلیک برروی آن به apk دسترسی پیدا کنید.

آموزش امضاء کردن apk در اندروید استدیو

در انتها هم می توانید apk بدست آمده را برروی یک مجازی ساز و یا موبایل نصب کنید.

آموزش امضاء کردن apk در اندروید استودیو

 

دوره آموزش اندروید

ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، در ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی شرکت کنید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره‌ی محمد آذرنیوا

من محمد آذرنیوا، نویسنده و مدرس دوره های برنامه نویسی ، طراحی وب و تحلیل گر پایگاه داده هستم و قصد دارم در این وبسایت مطالب کاربردی در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم ...

همچنین ببینید

گزارش دوره اندروید

گزارش دوره آموزش اندروید – جلسه هشتم

جسله هشتم از دوره آموزش اندروید برگزار گردید . مهندس آذرنیوا مدرس دوره به معرفی …

یک نظر

  1. سلام من مراحل ایجاد امضای جدید را انجام می دهم ولی گزینه Next کار نمی کند مشکل از کجاست؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *