آموزش شروع کار با ASP.NET MVC 5

در این مقاله آموزشی از سری آموزش asp.net mvc به نحوه ایجاد پروژه و شروع به کار در این تکنولوژی خواهیم پرداخت :

شرو ع کار:

کار را با نصب و راه‌اندازی Visual Studio 2013 for web یا Visual Studio 2013 شروع کنید.

Visual Studio یک محیط جامع برای توسعه (IDE) برای برنامه‌نویسی است. دقیقا مانند نرم‌افزار Microsoft Word که برای ساخت مستندات استفاده می‌شود، از یک IDE برای ساخت برنامه‌های (Application) مختلف استفاده می‌شود. در Visual Studio یک نوار ابزار در بالای صفحه وجود دارد که امکانات مختلفی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین منویی نیز وجود دارد که به طور دیگری به شما امکان می‌دهد تا اهداف خود را پیاده کنید.(به عنوان مثال، به جای انتخاب گزینه New Project از بالای صفحه، شما می‌توانید این کار را از طریق منو و با انتخاب گزینه File > New Project انجام دهید.)

آموزش asp mvc 

آموزش ASP.NET MVC

ساخت اولین برنامه:
بر روی New Project کلیک کنید و در قسمت چپ گزینه #Visual C را انتخاب کنید، سپس Web و بعد ASP.NET Web Application را انتخاب کنید. اسم پروژه را “MvcMovie” قرار دهید و بر روی OK کلیک کنید.

آموزش ASP.NET MVC

در پنجره مربوط به New ASP.NET Project، بر روی MVC  کلیک کنید و بعد OK را بزنید.

آموزش asp

Visual Studio  برای پروژه‌ای که ساخته‌اید یک قالب پیش‌فرض را استفاده می‌کند، بنابراین شما یک برنامه (Application ) آماده و حاضر دارید بدون اینکه کار خاصی کرده باشید! این یک پروژه ساده “Hello World” است و مکان مناسبی است تا برنامه خود را شروع کنید.

آموزش mvc 

بر روی F5 کلیک کنید تا برنامه شروع به دیباگ کردن بکند. F5 باعث می‌شود تا IIS Express شروع به کار کند و برنامه شما را اجرا کند. سپس Visual Studio مرورگر را اجرا می‌کند و صفحه اصلی برنامه را بر روی آن باز می‌کند. توجه داشته باشید که در قسمت آدرس در مرورگر localhost:port# است و چیزی مثل example.com نیست. این امر به این دلیل است که localhost همیشه به سیستم شما اشاره می‌کند که برنامه در حال اجرا را build کرده است. وقتی که Visual Studio یک برنامه تحت وب را اجرا می‌کند یک پورت رندم (Random) برای webserver استفاده می‌شود. در شکل زیر شماره پورت ۱۲۳۴ است. وقتی که شما برنامه خود را اجرا می‌کنید شماره پورت متفاوتی را خواهید دید.

آموزش طراحی سایت

در تصویر بالا صفحات Home ، About و Contact دیده نمی‌شوند. بسته به اندازه پنجره مرورگرتان، ممکن است نیاز باشد که بر روی آیکون navigation کلیک کنید.

آموزش طراحی وب

آموزش asp.net

این برنامه همچنین قابلیت ثبت‌نام (Register) و ورود به حساب کاربری(log in) را دارد. قدم بعدی ایجاد تغییراتی برای کار کردن برنامه و یادگیری اندکی در مورد ASP.NET MVC است. این پنجره مربوط به برنامه ASP.NET MVC را ببندید و شروع به تغییر کدها کنید.
اجرای برنامه بر روی Azure :
آیا دوست دارید که پروژه تکمیل شده شما مانند یک برنامه تحت وب اجرا شود؟ شما می‌توانید نسخه کامل برنامه را بر روی اکانت Azure خود پیاده‌سازی کنید. این کار به راحتی با کلیک بر روی آیکون زیر انجام می‌شود.

آموزش azure

برای انجام پیاده‌سازی از این طریق نیاز به اکانت Azure دارید. اگر تا کنون اکانتی برای خود نساخته‌اید می‌توانید به یکی از دو طریق زیر این کار را انجام دهید:
• ایجاد اکانت مجانی: از طریق سرویس‌های Azure می‌توانید به طور رایگان اعتبار دریافت کنید و حتی بعد از اتمام اعتبار می‌توانید از طریق آن اکانت به سرویس‌های رایگان Azure دسترسی داشته باشید.
• فعال‌سازی MSDN: اشتراک MSDN هر ماه به شما اعتبار اختصاص می‌دهد که می‌توانید با آن به سرویس‌های پولی Azure دسترسی پیدا کنید.

ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، در ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی شرکت کنید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره‌ی محمد بروشکی

همچنین ببینید

ساخت اپلیکیشن سمت کاربر با فرمت Javascript

در این بخش از آموزش Web API با استفاده از HTML، Javascript و  Knockout.js   اپلیکیشنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *