IIS : تنظیمات صفحه پیش فرض (Default Page) برای یک سایت در IIS

زمانیکه شما آدرس یک سایت (مانند www.someurl.com) را وارد می کنیدبه صورت خودکار صفحه ای مانند www.someurl.com/index.aspx لود می شود.  این به دلیل  ویژگی با عنوان  “Default Document” در IIS است که تنظمات صفحه پیش فرض در آن تعریف شده است.در این آموزش ایجاد وب سایت در IIS  قصد داریم درباره این ویژگی توضیح دهیم.

  • برای باز کردن IIS دستور inetmgr در پنجره Run  اجرا کنید.
  • گزینه Default Document را انتخاب کرده و برروی آن کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده برخی از انواع سندهای از قبل تعریف به ترتیب شده دیده می شوند.
    ایجاد وب سایت در iis
  • با لاترین گزینه بیشترین اولویت و پایین ترین کم ترین اولویت را دارند.

ایجاد وب سایت در IIS

طبق تصویر بالا سند Default.htm بالاترین اولویت و فایل Default.aspx کم ترین اولویت را دارد. به این معنی که زمانی که کاربر آدرس www.someurl.com را تایپ می کند ، IIS درون Virtual Directory را جهت یافتن فایل هایی که به ترتیب در بالا قرار دارند ، جستجو می کنددر صورتیکه هر کدام از آنها را پیدا کرد آن را لود خواهد کرد.

IIS همچنین این امکان را به شما می دهد یک default document سفارشی به ازاء هر سایت ایجاد کنید. برای نمونه اگر یک صفحه مانند home.htm را به عنوان صفحه پیش فرض انتخاب کنیم و چنین صفحه ای وجود نداشته باشدIIS داخل سایت را جستجوکرده و هشدار زیر را صادر می کند که هر زمان آدرس سایت درخواست می شود IIS باید جستجو ها را به ترتیب زیر انجام دهد.

 آموزش IIS

بر اساس هشداری که اعلان شده است شما باید default document را به بالا انتقال دهید که باعث افزایش کارایی IIS شده و از پایین رفتن در لیست جهت یافتن صفحه پیش فرض جلوگیری می کند.

ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، در ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی شرکت کنید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره‌ی محمد آذرنیوا

من محمد آذرنیوا، نویسنده و مدرس دوره های برنامه نویسی ، طراحی وب و تحلیل گر پایگاه داده هستم و قصد دارم در این وبسایت مطالب کاربردی در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم ...

همچنین ببینید

ساخت اپلیکیشن سمت کاربر با فرمت Javascript

در این بخش از آموزش Web API با استفاده از HTML، Javascript و  Knockout.js   اپلیکیشنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *