بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو

تولید محتوای حرفه ای یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که نیاز به دانش و به کار بردن ابزارهای مختلف برای دست یافتن به بهترین دستاورد دارد. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه ی کاری سایت یکی از مهم ترین فاکتورها در سئو می باشد که تاثیر چشمگیری در افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه ی آن در نتایج گوگل خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تعدادی از مهم ترین ابزارها برای انتخاب کلمات کلیدی موثر در سئو را معرفی کنیم.

بهترین ابزارها جستجوی کلمات کلیدی برای سئو

ابزار انتخاب کلمه کلیدی Soolve

یکی از بهترین ابزارها برای انتخاب کلمات کلیدی و تاثیر مثبت آن در سئو، soolve می باشد که کلمات کلیدی را در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو، bing، آمازون، یوتیوب و ebay پیشنهاد می دهد. این ابزار آنلاین و رایگان می باشد و کافیست بخش  از کلمه ی مورد نظر را وارد کنید تا با لیست پیشنهادی برای هر یک از موتورهای جستجو مواجه شوید.

آموزش سئو

ابزار Jaaxy

شاید در نگاه اول ابزار Jaaxy مانند سایر ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی باشد و با ورود بخشی از کلمه ی کلیدی مورد نظر، لیستی از بهترین و تاثیرگذارترین کلمات کلیدی در سئو مواجه شوید، اما تفاوت این ابزار و یکی از منحصر به فردترین ویژگی های آن نمایش QSR (Quoted Search Result) می باشد. با QSR متوجه خواهید شد که سایر رقبا تا چه اندازه قصد دارند در این کلمه رتبه بدست آوردند و به عبارت دیگر پی به میزان اهمیت هر کلمه کلیدی در سئو خواهید برد.

سئوکار

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Ahrefs

به جرات میتوان گفت Ahrefs پیشرفته ترین ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی می باشد که البته لازم به ذکر است که این ابزار رایگان نیست و استفاده از آن نیاز به ثبت نام دارد. یکی از بهترین ویژگی های این ابزار مشخص کردن میزان سختی هر کلمه ی کلیدی در رقابت و سئو می باشد. هر اندازه یک کلمه ی کلیدی درجه ی سختی یا keyword difficulty بیشتری داشته باشد، قطعا رقابت سخت تری پیش رو خواهید داشت اما با کسب رتبه برای آن کلمه تاثیر چشمگیری در سئو را مشاهده خواهید کرد.

ابزار سئو

ابزار google keyword Planner

سئو و کسب رتبه مطلوب در نتایج جستجو برای بسیاری از افراد در کسب رتبه ی برتر در گوگل خلاصه شده است و با توجه به میزان محبوبیت این موتور جستجو این تصور تا حد زیادی درست می باشد. گوگل برای انتخاب و پیشنهاد کلمات کلیدی تاثیرگذار در سئو ابزار بسیار کاربردی را ارائه داده است که در اکثر مواقع برای بخش تبلیغات گوگل کاربرد دارد. google leyword planner از جمله ابزارهای کاربردی و پیشرفته در انتخاب کلمات کلیدی می باشد که استفاده از آن نیاز به داشتن اکانت گوگل ادوردز دارد. یکی از دلایلی که این ابزار برای کاربران ایرانی زیاد مورد استفاده قرار نمیگیرد، تحریم و محدودیت هایی می باشد که گوگل در این زمینه قرار داده است.

سئو گوگل

KWFinder

یکی دیگر از ابزارهای موثر در سئو و انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه، KWFinder می باشد که استفاده از آن بسیار ساده است. با کمک این ابزار می توانید علاوه بر مشاهده ی لیست کلمات کلیدی پیشنهادی، میزان سختی هر کلمه را هم ببینید و بر این اساس انتخاب هایتان را اولویت بندی کنید. همان طور که قبلا اشاره کردیم، هر اندازه کلمه ی کلیدی سخت تر باشد، کسب رتبه در آن دشوارتر بوده و در مقابل تاثیر زیادی در سئو خواهد داشت.

سئو

SEMRush

این ابزار کمی با سایر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم تفاوت دارد و بجای پیشنهاد کلمات کلیدی، رتبه ی سایت شما را در کلماتی که به رقابت پرداخته اید مشخص میکند. برای کار با SEMRush لازم است تا آدرس سایت را وارد نمایید و اگر شما سئو را در کشوری خارج از US انجام می دهید، حوزه ی مورد نظر را انتخاب می کنید و در نهایت نتایج آنالیز سایت را مشاهده خواهید کرد.

اگر ترافیک سایت شما زیاد باشد و در مقابل Traffic Cost کمی دارید، متوجه خواهید شد که در انتخاب کلمه کلیدی دچار اشتباه شده اید و با کلمات مورد نظر به جایگاه و رتبه ی مطلوبی دست پیدا نکرده اید. پیشنهاد می کنیم اگر در زمینه ی سئو مشغول به فعالیت هستید، استفاده از ابزار SEMRush را در حتما در برنامه ی کار خود قرار دهید.

سئو سایت

ابزار keywordTool.io

هر یک از ابزارهای پیشنهاد کلمات کلیدی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و به همین خاطر است که متخصصین سئو تنها به یک ابزار اکتفا نمی کنند. برای مثال keywordTool.io دو ویژگی بهتر نسبت به سایر موارد ذکر شده دارد که عبارتند از: پیشنهاد کلمات کلیدی بیشتر و فیلتر کردن راحت تر نتایج. علاوه براین، شما می توانید با وارد کردن آدرس سایت، نتایج تحلیل و آنالیز را مشاهده کنید و بر این اساس برای ادامه ی راه و ایجاد استراتژی سئو تصمیمات بهتری بگیرید.

آموزش سئو سایت

ابزار MOZ Keyword Explorer

متخصصین سئو با MOZ و ابزارهای بسیار کاربردی در این حوزه کاملا آشنایی دارند. در کنار تمام ابزارهای مفید این موسسه ی نرم افزاری، نمی توان در انتخاب کلمات کلیدی موثر در سئو از MOZ Keyword Explorer چشم پوشی کرد. علاوه بر پیشنهادات مفید این ابزار، با کمک organic CTR می توان پیش بینی کرد که بر روی هر کلمه کلیدی چه تعداد کلیک خواهد شد.

آموزش موز

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، تنها بخش کوچکی از ابزارهایی هستند که اغلب متخصصین سئو و تولید محتوا از آنها استفاده می کنند و می توانند کمک خوبی برای دست یافتن به نتایج مطلوب در این زمینه باشند. همان طور که اشاره کردیم، اینها تنها ابزار هستند و قطعا سئو تنها به ابزار نیاز ندارد و کسب تجربه و تخصص مهم ترین فاکتورها در کسب نتایج برتر می باشد و گاهی تنها با یک ابزار می توان به هدف اصلی دست پیدا کرد و در مقابل گاهی با وجود استفاده از ده ها ابزار موثر بخاطر نداشتن تجربه و تخصص، نتیجه کاملا عکس خواهد بود. همچنین خدمات سئو سایت را می توانید از آکادمی برنامه نویسان مشهد دریافت کنید.

طراحی سایت مشهد

سئو در مشهد

ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، در ورکشاپ رایگان دوره های تخصصی برنامه نویسی شرکت کنید
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره‌ی محمد آذرنیوا

من محمد آذرنیوا، نویسنده و مدرس دوره های برنامه نویسی ، طراحی وب و تحلیل گر پایگاه داده هستم و قصد دارم در این وبسایت مطالب کاربردی در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم ...

همچنین ببینید

تگ متا چیست و چه کاربرد هایی دارد

متا تگ ها را میتوان جزو عناصر اصلی یک وب سایت بیان کرد و بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *